Weihnachtsgeschichte: Traum und Wirklichkeit – Der Kommentar – Politik – FAZ.NET

Weihnachtsgeschichte

Traum und Wirklichkeit

Josef, Marias Mann, gehört seit je zu den Randfiguren der Weihnachtsgeschichte. Dabei ist er einer wie wir, ein Realist, der Zahlen und genauen Messungen mehr traut als Träumen und Verheißungen. Und doch lässt er einen Traum sein Leben verändern, noch bevor er in der Weihnachtsnacht in Erfüllung geht.

Von Heike Schmoll

WeihnachtskrippeWeihnachtskrippe

via Weihnachtsgeschichte: Traum und Wirklichkeit – Der Kommentar – Politik – FAZ.NET.

About Wilhelm Weber

Pastor at the Old Latin School in the Lutherstadt Wittenberg
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.